Annonser från BloggPartner

Krabi - Railay - Krabi

Hej! Sitter på en restaurang i Krabi och väntar på en stoor hamburgare, ska bli sjukt gott efter en lång dag.

Tänkte att jag skulle passa på att skriva lite och berätta om allt vi gjort de senaste dagarna, vilket är en hel del... Efter att vi varit på Kho Phi Phi i två dagar och fått äckliga bed bugs åkte vi till Krabi och checkade in på ett fint mysigt hotell här. Där bodde vi i tre nätter och de två första dagarna tog vi det lugnt eftersom att jag var sjuk och gick mest runt och kollade lite i staden och i köpcenter osv. Jättemysigt här, av alla ställen vi vart på hittills gillar jag Krabi mest. På fredagen bokade vi in oss på en guidad tur där det ingick en massa saker, den började med en timmes elefantridning vilket var grymt kul, älskar elefanter haha, sen besökte vi även ett tempel som låg högst upp på ett berg, 1257 trappsteg upp. Typ det jobbigaste jag gjort i livet! Men utsikten där uppe var gryyym. Vi besökte även ett jättefint vattenfall i nationalparken, en fiskarby och lite annat. På kvällen när vi kom hem drog vi ut och käkade världens godaste pizza + världens godaste glass. Najs!


Dagen efter det så drog vi till ett annat område här i närheten som heter Railay, bokade in oss på ett hotell där och sen drog vi till stranden. Lätt finaste stranden hittills! Lyckades att INTE bränna mig också tack vare solskyddsfaktor 50! Hahaha. Sen idag hade vi bestämt oss för att klättra (klättring är väldigt stort på Railay eftersom att det finns mycket klippor, därför vi åkte dit) så jaa, vi drog till en climbingschool, fick en instruktör, sele, skor osv. sen drog vi iväg. Har aldrig klättrat förut så det var en riktig upplevelse. Först fick vi öva på en enklare klippa och sen drog vi iväg jättelångt bort, genom en GROTTA och jaa då menar jag typ "instängd"-filmerna-grotta (paniken där), sen när vi kom ut ur grottan så var ända vägen ner ett 15 meter högt stup. Trodde instruktören skämtade när han sa att vi skulle fira ner oss själva därifrån... Men det gick ju bra! Haha. Är faktiskt lite stolt över mig själv, vandra i grottor och fira ner samt klättra upp för höga klippstup är ju inte illa pinkat!

Nu är vi i alla fall tillbaka i Krabi för en natt, och imorgon drar vi vidare till Kho Jum, en ö en bit härifrån. Hoppas att det är fint och framförallt lugnt där, isåfall stannar vi där ett tag för att sola, bada och bara ta det lugnt. Så, hoppas att ni har det bra där hemma, hörs snart igen.

Emelie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0