Annonser från BloggPartner

14 november


Äntligen hemma efter en lång dags jobb, skönt! Har nyss lagat pannkakor och gjort smoothie och nu sitter jag här och myser. Ikväll ska jag bara ta det lugnt, underbart.

Idag efter jobbet var jag och hämtade ut allergitabletter från apoteket. Har nämligen varit sjuk så himla mycket de senaste åren och nu på senaste tiden har det bara blivit värre och värre, är typ sjuk varannan vecka och det är så himla drygt! Det tar så sjukt mycket på energin att ständigt gå runt med halsont, huvudvärk och snuva. Plus att jag i princip aldrig kan träna ordentligt eftersom att jag alltid blir dålig efteråt. Hur som helst, sjuksköterskan jag pratade på telefon för ett par dagar sedan ville inte ge mig någon läkartid utan rekommenderade mig att prova allergitabletter. Allergi mot vadå? frågade jag såklart då, då jag inte förstår hur hon kan få förkylning till allergi. Mot pollen, får jag till svar då. Pollen? Det är ju liksom höst nu... Jag frågade hur hon kunde tro att jag var allergisk mot pollen då jag har varit sjuk året om och dessutom finns det väl inget pollen i luften nu? Fick då till svar att det visst kan finnas pollen i luften eftersom att vi har så milda vintrar.

Milda vintrar? Nejmen vi har ju bara haft 30 minusgrader de två senaste vintrarna....

Hur som helst ska jag ge allergitabletterna en chans och tänkte samtidigt passa på att faktiskt ta tag i mitt liv och försöka leva lite mer hälsosamt under den här månaden som jag ska käka tabletterna. Ska bland annat börja äta mycket mer frukt och annat nyttigt, sova ordentligt, sluta stressa upp mig över saker och dessutom sluta skjuta upp på allt hela tiden. Jag tror det kan påverka immunförsvaret en hel del så nu blir det upp till bevis!

Hehe jaja, nu ska jag i alla fall mysa ner mig i soffan och kika på TV. PUSS!
Emelie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0