Annonser från BloggPartner

Tips från Kronans Droghandel

Har nu läst på på flera olika bloggar att Ricinolja är det nya för håret! Ricinolja ska tydligen ge en friskare hårbotten och göra så att håret blir tjockare men framförallt växer mycket fortare! Jag har alltid haft väldigt tunt och skört hår som verkligen inte växer mer än vad det behöver. Haha. Så jag har i hela mitt liv prövat olika hårinpackningar, oljor och tabletter för att håret ska bli starkare och växa bättre. Och jag måste säga att ingenting av allt jag har prövat har funkat speciellt bra...Så nu hoppas jag verkligen på en mirakelkur och jag kommer att uppdatera er om resultatet!

Egentligen används oljan som laxeringsmedel och den går att köpa på apotek och i vissa hälsokostbutiker. På apoteket står dock inte oljan ute i butiken utan ligger oftast undanstoppad i en låda. Så då får man be personalen att ta fram den. Kan kännas lite pinsamt att fråga efter ett laxeringsmedel. (tur jag har som jobbar på ett apotek och kan plocka fram den själv.)

Man ska smörja in oljan i hårbotten och i hårtopparna och dedan låta värka i ca 30 min. Men om man vill kan man även ha i den när man sover! Sedan för att skölja ur den är det bara att duscha som vanligt.

Medans jag ändå skulle handla passade jag på att köpa ACO:s nya bodylotion med doften av äpple och vanilj. Sortimentet är begränsat och den finns bara över jul och luktar verkligen juligt underbart! - Ett hett tips även där!

Nu är det bara att testa oljan, smörja in sig i den härliga bodylotionen och ladda inför imorgon. Möte i Västerås och jobb med företaget ER fotograf hela dagen!
Rosanna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0